Estelles enkla kroppsolja

Jaha, så blidde det 0 skrivet igen då bara för att det finns för mycket att skriva och orken och värken i kroppen legat på en sjukligt jobbig nivå länge nu så att skriveriet blir lidande som alltid!
Sorry!!
Tänkte iallafall dela med mig av något positivt i allt elände.
Jag har blandat i hop en väldigt enkel kroppsolja (kan säkert användas till ansiktet med, har bara inte vågat själv än) som fungerar riktigt himla bra för mig som i normala fall inte kör med oljor över huvud taget eftersom min hud aldrig tycks gilla det nu för tiden.
(brukar bara resultera i torrare hud/hy och hettande känsla bland annat)
Dessutom ger den här oljan mina väldigt frusna ben och rumpa  en härligt värmande känsla :)
Anledningen till att jag testade olja nu är klådan/utslagen på kroppen jag haft på sistone, ville köra så rent och utan dofter som möjligt helt enkelt för att se om det gjorde någon bättring.
Klådan och utslagen har nästan gått bort, men vad det beror på vet jag ju inte?!?
Lär i allafall inte våga pröva något annat än den här oljan på ett tag nu.
 
 
Estelles enkla Kroppsolja
 
10% kallpressad eko jojobaolja
90% kallpressad eko avokadolja
1 kapsel E-vitamin med blandade tokoferoler (bäst när de flera olika tokoferoler)
 
Kan vara värt att nämna att jag har använt det lenande ansiktsvattnet/avkoket på daggkåpa på benen innan jag har smörjt in mig, så det har säkert spelat in en del...
Brukar du röra i hop egna hud/skönhetsgrejer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0