Medicinbabbel & psykinläggning...


Har varit en massa babbel och grejs runt (ADHD)ADD-medicinering i några veckor nu
, men inget beslut taget om hur vi (psykiatern och jag) ska gå till väga eller vilken medicin jag ska testa nu...
Vill ju helst inte pröva någon jag redan testat och mått skit på...eller Strattera som verkar vara rena rama råttgiftsmedicinen som dessutom sällan fungerar ens.
Metamina är mitt förslag, har läst om folk som har reagerat med liknande biverkningar som jag på Concerta (metylfenidat) men har mått mycket bättre på Metamina och sluppit en massa biverkningar...
Läkaren måste där emot söka licens för att skriva ut den och var även osäker på om man fick testa den INNAN man testat Strattera! :(
Fuck it i så fall!!

Min behandlingsansvariga psyktant och psykläkaren ville förresten lägga in mig på psykavdelningen för insättning av medicin eftersom jag reagerar så/är så medicinkänslig och rädd för medicinerna o.s.v.
Det skrämde slag på mig, hemska tanke att vara inlagd....har aldrig varit det och vill verkligen inte, skulle inte palla att vara bland en massa okända människor som mår dåligt + personal som för mig är okänd förutom att jag känner igen vissa ansikten i från väntrummet och har bytt några ord med vissa.
Usch!
Men samtidigt....om det verkligen inte finns något annat bättre förslag, så känner jag mig tvungen....
Jag famlar ju efter minsta lilla bättring och det är ju verkligen som att famla i mörkret efter ett litet litet sandkorn.
den som lever dår se hur det blir....
Jag har sagt nej till det nu, men som sagt....senare eventuellt då.
Min psykläkare sa förresten att det brukar vara så att de som minst av allt vill vara inlagda är de som behöver det mest!
Nu ska jag i allafall få ta ett blodprov för att kolla upp om jag är en av de 10% av befolkningen som bryter ner mediciner på ett annorlunda sätt än andra och därför reagerar så på en massa mediciner...
Om så är fallet kan man lättare ge både rätt mediciner och rätt typ av dosering tydligen...vissa mediciner vet man dessutom redan innan då att man inte tål....Väldigt bra att veta oavsett vilken typ av läkare man går till ju :)

Ja, det är ju en himla massa annat också förstås, det är det ju alltid!
Orkar dock inte skriva om det nu ändå....
Men en sak till....
Min terapeut som jag tidigare har nämnt är sjukskriven sen några veckor tillbaka kommer tidigast tilllbaka efter påsk!!
Men nu vet jag i allafall varför, en närstående till henne är döende och hon vårdar nu honom i sitt hem.
Riktigt hemskt med andra ord!

Det var allt för den här gången
Ta hand om er! Jag försöker.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0