Lås upp min hjärna...



Tankar tankar tankar, ångest och kaos i både skalle och runt omkring mig! *huuuga*
En jäkla massa som snurrar och inte går att sortera helt enkelt.
Jäkligt stressande , uttröttande, frustrerande och jobbigt.
Well...det är ju inget ovanligt för att vara mig alls tyvärr...
Självklart har det här med min styvfars död och allt runt omkring det rört till det extra mycket just nu, men det här med allt som snurrar och oförmågan att sortera menar min terapeut har att göra med min (ADHD)ADD...
Det är bland annat det som gör det så svårt att jobba med mig i terapin :(
Problem är det även med att jag har svårt att vara känslomässigt närvarande när jag träffar terapeuten.
Är så jäkla lätt att babbla förbi känslorna...och när man inte ens vill känna en massa tungt och hemskt eftersom det helt enkelt blir för hemskt så gör det ju inte saken lättare precis.
Visualisering är en viktig del i Schematerapin...visualsisering hos terapeuten alltså...
Där krävs känslomässig närvaro.
Jag är så besviken på mig själv..
Besviken på att jag har svårt att vara känslomässigt närvarande...
Rädd för att terapin inte kommer att funka..
Rädd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0