Vaccinerad mot svininfluensan



I går vid lunchtid gick jag och vaccinerade mig mot svininfluensan...
Efter 22 någon gång var jag så trött att det bara var att lägga sig i sängen utan att passera gå. (Går vanligtvis och lägger mig vid 01 ungefär kan nämnas)
Vilket i detta fallet innebar att inte vare sig borsta tänderna eller duscha som vanligt.
Natten blidde inte rolig, sov knappt en blund....först frös jag bara en lång stund, sen var jag glödhet...hade nog ganska hög feber då....minns att jag tänkte: " Jag är het som ett hus nu" ;) Vad var det för intelligent tänkande liksom!? =D
Sen svettades jag floder resterande del av natten typ...
För att inte glömma smärtan i armen där sprutan togs, så jäkla ömt att armen känns misshandlad med ett bollträ eller något....fast det är inte så farligt ändå....
Ja i jämförelse hur jag mår allmänt alltså.

I dag är jag fortfarande febrig, har ont i ryggen och är allmänt trögtänkt/flummig och jäkligt trött.
Blir helt klart en hel del spenderande i sängen.

Hoppas att det här går över snart och inte håller i sig nån vecka eller så..
Eller ännu värre, ger en massa mer biverkningar som är värre än detta...
Det var inte ett lätt beslut att ta vaccinet, har velat fram och tillbaka i flera månader nu...
Både rädd för följder av influensan och rädd för följder av vaccinet liksom.

I dag är planen denna:

♥ Diska och småstäda lite
♥ Koppla in telefonsvararen som jag inte orkat koppla i på flera månader...
♥ Ringa en komuntant ang nyansökan till silversmidet.
♥ Maila en gammal vän

Blir väl att jag ser nån av film och kanske äntligen lägger den där ansiktsmasken med Chlorella jag nämnde rätt nyligen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0