Visualisering...

Terapi som vanligt på måndagar...
Mycket babbel som vanligt, men en ny grej som min terapeut nämnde att vi ska jobba med är visualisering...
Sådant har aldrig tidigare funkat när jag har prövat, så jag är ju tyvärr inte särskilt hoppfull....
Så här är det med mig och visualiseringsövningar:
När man t.e.x. ska tänka sig en lugn, härlig plats och se framför sig bla. bla bla... ja då hittar jag antingen ingen sådan att tänka på och om jag gör det så ploppar det bara upp en massa negativt med den platsen ändå.
Om jag t.e.x. skulle tänka att jag ligger en varm sommardag i gräset med solen värmandes skönt och så, ja då kan jag ju inte undgå att tänka på alla vidriga fästingar som kan bita sig fast på mig och göra mig sjuk, att solen bränner min hud eftersom jag inte tål den, rädslan för att få skadad hud, cancer, rynkor o.sv....
Jag är inte den jag vill, jag är för besvärlig....för besvärlig för mig själv!!!

Vad jag önskar att det här med visualiseringen ska fungera, någonting måste ju fungera på mig....eller är jag totalt bortom allt hopp?!?
Jag undrar ofta vill jag lova.....



Kommentarer
Postat av: Jenny

Det skulle vara väldigt bra om sån där visualisering funkade, jag har också testat många gånger men jag kan liksom inte styra mina tankar, om någon säger till mig "föreställ dig det här" kan jag omöjligt göra det trots att jag kanvara hur bra osm helst på att fantisera vid andra tillfällen...

2008-11-12 @ 23:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0