Back!

Hej igen!
Blev en oplanerad paus på grund av all sjukdom :(
Rejäl influensa med hög feber var det som slog ut mig, och när den var över var jag stel som en pinne och med hemsk värk i kroppen ett tag.
Efter ett några veckor när jag började komma tillbaka till min vanliga ork åkte jag på en förkylning som jag nu dras med.
Med den kom dessutom  halsont, heshet som inte vill ge med sig och hosta var eviga natt som förvärrar min redan konstanta sömbrist/sömnproblem yttrerligare.....
Har dessutom varit extra skör och labil på sistone, vilket inte har blivit bättre av en massa otydligheter/strul och otrygghet angående min nya psykiatrikontaktså mja, nej det är definitivt inte kul att finnas till.
Datorn strular dessutom och stänger ner sig själv pang bom hur som helst.....hoppas att min bror kan hitta en lösning på det om ett tag när han har tid. 
 
Men, nu ska jag i alla fall försöka ta tag i bloggen igen.
Ska även försöka pyssla lite mer med min hy som inte är i vidare bra skick.
Jag är nyfiken på att testa att göra en enzympeeling av rent papayapulver (ska gå med färsk papaya också, men som jag har förstått det lite väl rinnigt och inte lika bra effekt)
Ska vara milt och bra, men även kunna ge en djupare rengöring av huden på sikt och bra vid täppta porer och akne.
Någon som har testat?
Verkar inte krylla av papayapulver i Sverige dock, den här är typ det enda jag har hittat.
Skulle helst vilja hitta en ekologisk.
 

 

Kommentarer
Postat av: Isabel

En vecka senare så inser jag att min kommentar vart allvarligt kapad -.-

Jag adresserade i slutet om Mjölksyra, och ville tipsa om The Ordinary som säljer en stabil form i 5% och 10%: http://ordinaries.com/product/rdn-lactic-acid-5pct-ha-2pct-30ml
Läs lite om den. Personligen så skulle jag inte köpa ren mjölksyra och testa bara sådär (förutom den från The Ordinary då). Jag är ingen kemist. Men om du tycker att du har koll på hur du ska blanda utan att få irritation så kan du satsa på den från Crearom. Annars kostar den från The Ordinary inte mycket, och det är frifrakt :) Ett tips ba! Dom har mycket annat som är sjukt billigt!

Svar: TACK tack Isabel! :) Ska kolla i ditt tips helt klart! :) Kan inte säga att jag har full koll på hur jag skulle blanda ut mjölksyran ifrån crearome, men skulle i så fall kolla upp den noga innan jag testade.Tack så mycket för din låånga kommentar innan denna också! :)
Jättekul med sådana långa kommentarer! Synd bara att jag har problem med att svara lika långt tillbaka , skulle gärna vilja, men det blir för mycket för både skallen och min värkande kropp tyvärr! :(
Estelle

2016-10-25 @ 09:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0