Ohållbart betee´nde....

Jag är medlem på Ifokus.se, en sajt där man kan disskutera allt mellan himmel och jord (bara att gå in på vilken intressesajt man vill, t.e.x. bortskänkes, ångestsjukdomar, vetenskap, relationer, filosofi, råttor, virkning, burma, vegan, kolhydrater, tro, golf, tv, medeltiden...ett litet urval av si så där av kanske 1000 ämnen som finns där att välja på!
 
Det kan absolut vara ett bra ställe att hänga på, MEN för min del har det skapat ett beroende/undvikandebeteénde som tagit över alldeles för mycket av mitt liv de senaste månaderna och gjort att jag verkligen mår dåligt av det eftersom jag inte kan styra hur ofta eller länge jag ska vara inne på den sajten, jag kan helt enkelt inte lita på mig själv.
Det är inte första gången på något sätt något sådant här betee´nde tar över för mig, första gången var när jag var i början av 20-års åldern och kunde sitta uppe och chatta och liknande både natt och dag i en lång period.
Sen kom det till en punkt när jag inte använde dator på ett helt år på grund av att jag inte kunde bryta mitt betee´nde (gick ju på ett annat sätt på den tiden, var ju ca 15 år sedan det här) 
 
Det enda sätt jag har kommit på som gör att jag kan komma ifrån detta är att jag i några dagar i veckan lämnar i från mig min dator  för att få en paus i från detta, så det ska jag göra nu.
 
Kan ju vara bra att veta om jag inte svarar på något speciellt snabbt, men det är ju inte säkert att någon kommer att märka av det ändå, eftersom jag ofta inte svarar speciellt snabbt annars heller ju :(
 
Så är det i allafall!
Någon som känner igen sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0