Måste hitta en solkräm NU!

Jag hatar att det ALLTID ska vara så svårt att hitta ett solskydd för ansiktet som funkar och är naturligt.
Att gömma mig under en jättestor hatt  som jag nästan bara ser marken i och svettas en massa månader i pallar jag inte med hela tiden.
Det enda jag vill är att kunna ta en promenad i skogen eller vistas normalt ute,(bränner mig ju till och med när det är mulet ute) det vill säga definitivt inte ligga eller sitta och sola aktivt.
 
Det jag söker är iallafall ett solskydd/BB-cream eller liknande med minst Spf 20 som är:
 
Så naturligt som möjligt ingrediensmässigt (helst 100%)
Inte täpper till porerna
Inte är uttorkande 
Inte ger vit spökhy
Inte innehåller eteriska oljor eller parfym.
Inte är svårt att tvätta bort (funkar ju inte i praktiken om man måste gnugga och/eller använda starka rengöringsmedel som gör huden konstant irriterad och sliten.)
 
Hallonfröolja (anses ha en spf på mellan 28-50) har jag testat igen, det är möjligt att det hjälper mot solen, men tyvärr blir min hy irriterad och torr av det (även när jag använder jojobaolja samtidigt) precis på det sätt som min hy vanligtvis reagerar på nästan alla oljor :(
 
Alla tips mottages! :)
Eller måste man skaffa sig en sådan här? ;)
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0