Lite är bättre än ingenting alls..

Oavsett om man är hindrad av trötthet, värk, mentalt motstånd eller tidsbrist (bara för att ta några exempel)
Och man vill börja med Yoga, löpning, mindfulness, äta mera grönsaker eller någonting annat som är bra för en och man vill ha in i sitt liv för att må bättre, så är alltid Lite bättre än ingenting alls.

Som till exempel:
 
Gör EN Solhälsning (Yoga) varje morgon i stället för de till exempel 5-10 solhälsningar du tycker och tänker att du borde göra och som kanske sällan eller aldrig blir av annars.
När du har gjort det ett tag kanske du blir sugen på att utöka det hela?!?
Om inte så har du faktiskt gjort 30 solhälsningar när det har gått en månad, det är ju så mycket mer än inga solhälsningar alls, eller hur?!?
 
Det är så lätt att ha höga mål, alldeles för höga och känna sig skitstressad,frustrerad och misslyckad över att man inte klarar av att genomföra det man vill av olika anledningar.
Man vill ju oftast att det ska bli förändring snabbt, så pressen blir stor, ofta för stor...
Men Rom byggdes ju inte på en dag som man säger....
 
Hur många finns det ens som från den ena till den andra dagen ändrar sina matvanor, motionsvanor, religion eller annat och sedan faktiskt får det att funka i längden och håller fast vid det sen?
Jag skulle säga att det är väldigt sällsynt , hur många nyårslöften håller i längden till exempel?!?
 
Lite är bättre än ingenting
 
Det behöver jag påminna mig själv om varje dag.
 
By the way, så är mitt mitt mål just nu bland annat just att göra EN solhälsning varje morgon.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0