Mina kosttillskott just nu (Del 1)

 
Ph-kalk från Phbalans, innehållande kalcium och magnesium.
Ska vara avslappnande och lugnande bland annat, men en del tar även detta för att få bättre pigment, lättare bli brun och allmänt sett tåla solen bättre, tyvärr har det inte gett någon sådan effekt på mig som verkligen skulle behöva det.
Detta tar jag på kvällen sen många år tillbaka för att åtminstone få något bättre sömn (har glömt det några gånger under åren och märkt att sömnen blivit ännu uslare då.)
 
Probion Active från wasa medicals, probiotika/mjölksyrabakterier för magen. 
Har testat många olika sorter och märken av probiotika de senaste 11-12 åren och just nu fungerar dessa bäst.
klarar inte av att leva med min Ibs utan dessa, (att ha svåra magsmärtor och extrema diarrér är påfrestande för vem som helst)
 
Ester- C, C-vitamin som är syraneutralt från Medicanord (hade hellre hållt mig till helt naturligt c-vitamin i form av  till exempel nyponpulver och/ eller nässelpulver om jag hade tålt det)
C-vitamin ska ju vara bra för mycket, allt från immunförsvarstärkande, till att minska trötthet och utmattning till att vara stärkande och skyddande för huden.
 
Stress B-komplex från Thorne , B-vitaminer.
Eftersom B-vitaminer går åt snabbt och behövs när man är utsatt för mycket stress.
Kan ge en både lugnande och uppiggande effekt, var länge sen jag åt B-vitaminer sen jag började med dessa för några månader sedan, med tanke på all extrem stress jag levt med så länge hade jag önskat att jag ätit B-vitaminer åtminstone sen tidiga tonåren.
Undrar hur mycket skillnad det hade gjort?!?
 
Mucopen Havtornskapslar från Wrams (ekologiskt)
Havtornsolja ska vara bra för mycket, men är kanske framförallt känt för att vara bra för torr hud och slemhinnor.
Innehåller framför allt fettsyrorna Omega 7 och 9.
Jag tar det främst för att hoppas på att minska lidandet och de värsta skoven av mina urinvägsproblem/urinblåse/urnrörsinflammation som jag lever kroniskt med.
Än är det lite tidigt att säga om det hjälper eller äj, har ätit dessa sen innan jul och i allafall inte varit sängliggande och jättedålig sedan dess)
(Ett annat mer välkänt märke som säljer sådana här kapslar än Membrasin, men de är både dyrare, svagare och inte ekologiska som dessa)
 
Vad äter ni själva för kosttillskott?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0