Konstig fråga.....

Kan inte släppa en fråga som en granne jag träffade på i förbifarten ställde mig...
Innan jag säger vad det var tänker jag berätta lite runt det hela....
Jag kom gående i rask takt och borde väl ha uppfattats som rätt energisk.
Grannen i fråga är en tjej något äldre än mig som jag råkar på och småpratar med då och då, hon har alltid verkar "normal" och så...
 
Men, den här gången när våra vägar möttes följdes Hälsningsfrasen av : " Är du sjuk" ?
Jag blev helt ställd och babblade på och sa något i stil med: "nej, vadå?!? Jag mår väl rätt bra nu, men det är väl lite olika.....sen babblade vi bara på om annat...
 
Fast jag har ju verkligen undrat sedan dess vad det där var för konstig fråga?!?
Tycker hon att jag ser sjuk ut/verkar sjuk? (Jag har väldigt svårt att tro att någon skulle uppfatta mig som i dåligt skick bara så där, får ju tvärt om ofta höra motsatsen och har svårt att bli trodd för min ohälsa i stället)
 
Eller, är det något sjukt påhittat rykte som går på gården om mig?!?
Troligt är i sådana fall att "Skvallerkärringen" som pratar med allt och alla och syns typ jämt och lägger sig i är "boven" i dramat.
Hon har ju trots allt "varnat" mig för granngubben jag snackar med i bland, sagt att han hotat henne till livet, att han är kocko i huvudet och är manodepressiv...
Hmm, är man en sådan som mig som grubblar, nojjar och tänker alldeles för mycket  på hur andra ser mig går det runt en massa i huvudet angående vad det här grundar sig i, vad som sägs om mig, om hela gården har hört något påhittat obehagligt rykte om mig m.m.
 
Hoppas träffa på henne snart igen så att jag kan frågan henne varför hon frågade om jag var sjuk.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0