En helt ok Mascara från finska Lumene

Eftersom jag har svårt att hitta mascaror som inte svider i ögonen (gäller även kajalpennor) så har jag ledsnat på att lägga för mycket pengar på att testa hur som helst och fick den här Mascaran från Lumenes serie Natural code som innehåller en hög del naturliga ingredienser (90 % naturligt innehåll om jag inte minns fel) med en tidning för ett tag sen (betalade max 50 spänn för tidningen med mascaran) men pris ute i butik är ok det också, strax under hundringen såg jag att den kostade på Lindex.
Tyvärr kan jag inte hitta någon innehållsförteckning någonstans, skulle väldigt gärna vilja veta vad den innehåller, särskillt de där 10% av ingredienserna som inte är av naturligt ursprung....
 
Det finns två olika mascaror i Natural Code - serien, det här är den som heter: Eye Dramatizer lash-Extending Mascara, med andra ord en mascara som ska ge mer längd än volym.
 
Den gör sitt jobb, ger svarta  fina ögonfransar med en lättapplicerad borste som är ganska liten till medelstor (gillar inte borstar som är större, kladdar bara ner och är svåra att använda) sitter bra hela dagen och irriterar inte eller svider i mina känsliga ögon, men särskillt förlängande av ögonfransarna upplever jag den kanske inte....
Passar mig helt ok och skulle kunna köpa den igen, men vill helst veta innehållet först....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0