Det jag mest sysselsatt mig med på sistone...

Eftersom dagarna till största del har bestått av sängliggande p.g.a. fullkomligt utmattad och kämpandet med urinvägs-smärtorna (urinvägsinfektion?!?) så har det varit böcker och en nyupptäckt tv-serie som har tagit den största platsen i mitt liv de senaste 2 veckorna.
 
Vampyrserien The Originals (Spinoff-serie på The Vampire diaries) som jag sett gratis via Swefilmer.com 
The Vampire Diaries är klart bättre (älskar The vampire diaries) men den här är bra och spännande den med. Fast det tog nog tre avsnitt innan jag var fast, sen är det en fördel att att ha sett The Vampire Diaries innan den här)
2 romaner i pocketform som legat och skräpat hemma i åratal. (Läser ju vanligtvis aldrig annat än faktaböcker och tidningar eftersom jag inte brukar kunna ha vare sig tålamod eller koncentrationsförmåga till att läsa böcker annars)
 
Helena Von Zweigberk, Sånt man bara säger
 
En roman om familjerelationer och lojalitet. Om ett ofrivilligt möte mellan en femtioårig kvinna och en ung pojke som båda har vänt livet ryggen. Och hur det där livet tränger sig på och tvingar oss att ta reda på vad som verkligen spelar roll i den här världen. 
Läs mer om den här: http://www.bokus.com/bok/9789113027463/sant-man-bara-sager/
En ok bok, dock lite seg och enformig, tveksam till att rekommendera den.
 
Sara Kadefors, Borta bäst 
 
Ingen lägger märke till bilen som står parkerad i den lilla dungen utanför Ikea. Ingen reagerar på kvinnan som kommer ut mellan träden och promenerar mot ingången. Hon är elegant klädd och har ett vackert leende. Hon dricker gratiskaffe innan varuhuset öppnar och äter upp folks kvarlämnade mat.
Kvinnan heter Sylvia. Vem är hon?
Läs mer här: http://www.bokus.com/bok/9789186369446/borta-bast/
 
En väldigt lättläst, spännande och bra bok som jag kan rekommendera.
 
Här näst ska jag läsa Skymningslandet av Marie hermansson
 
 
Har tidigare läst Himmelsdalen av samma författare, vilket är en av mina favoritböcker och en rätt speciell bok.
Vad läser du?
Favoritböcker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0