Svenska Tikei lanserar naturliga läppstift fria från Ricinolja :)

Tikei Läppstift som finns i 11 färger och till ett bra pris på 79 kr (ordinariepris 99kr)
Typiskt nog kan jag inte se att något av färgerna skulle passa min smak/passa mig :(
Vill ha ett klarrött läppstift med dragning lite mot orange utan ricinolja (min hud tål ej ricinolja) och naturkosmetiskt förstås!
SVÅRT att finna....

Naturligt täckande

TiKei Lipstick ger en täckande färg och naturlig lyster till dina läppar. Mjukt och behagligt att använda och ger läpparna ett vårdande skydd.

Naturliga, vårdande och mjukgörande

Vi har valt att endast använda 100% mineraler och naturliga oljor till vårt läppstift. På ingrediensfliken finns alla ingredienser listade och där finns även en länk med mer information om ingredienserna. De är fria från mineraloljor och konserveringsmedel.
Läppgstiften innehåller inga smakämnen. 
Läppstiften är mjukgörande, fuktgivande och vårdande och de är varsamt tillverkade för att behålla alla näringsämnen.

Veganvänliga och ej djurtestade

Vi har valt att inte använda bivax i våra läppstift, med hänsyn till er som är veganer. Vi använder istället Candelillavax som kommer från växtriket.

Självklart är de inte testade på djur! 
 
Exempel på innehåll:
(inte mycket skillnad på innehållet mellan de olika läppstiften)
Lipstick Dublin
Butyrospermum Parkii, Candelilla Cera, Mica, Oleic/Linoleic/Linolenic Polyglycerides, Tocopheryl acetate, Titanium Dioxide (CI 77891), Iron Oxides (CI 77491)
 
Tikei.se
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0