Nytt år, det måste bli bättre....

Nytt år, blir inte detta året mycket bättre än de senaste åren vet jag inte var jag ska ta vägen, står verkligen inte ut med att vara i så psykiskt och fysiskt dåligt skick som jag har varit så lääänge nu, det måste ju finnas någon måtta på det hela....
Ska man liksom aldrig få uppleva någon livskvalite´?!?
Hade jag varit buddist hade jag troligtvis tänkt att anledningen till att mitt nuvarande liv är som det är beror på att jag har bettet mig riktigt hemskt i mitt förra liv och får sota för det nu...
Men, är ju inte buddist, så jag tror inte på att jag har levt ett liv före detta och vet inte vad jag ska tro om att att vissa människor mest lider sig igenom sina liv och andra slipper göra det?!?
Finns det någon mening med att det är så?!?
 
Jag bara önskar att jag och alla andra som har det långvarigt svårt ska få ett så mycket bättre nytt år än tidigare!
Givetvis önskar jag alla andra ett riktigt Gott nytt år också, men speciellt alla som har det svårt!
 
Nyårslöften någon?

För egen del handlar det konstant om att försöka vara mer medvetet närvarande (mindfulness) , få in mer yoga i mitt liv, leva så sockerfritt mjöl/glutenfritt som jag kan, vara snällare i både tanken och till sättet mot mig själv och över huvudtaget lära mig att ta bättre hand om mig själv och leva så naturligt jag kan.
Behöver även lära mig att vara tydligare mot andra och fråga folk om saker och ting i stället för att dra slutsatser som oftast är av det väldigt negativa slaget om saker folk sagt eller gjort mot mig (eller som jag tolkat vara riktat mot mig)
Jobbar ju ständigt med en massa för att må bättre (och glömmer av allt med jämna mellanrum) så det finns ju mycket mer än detta...
 
Så, ett riktigt GOTT NYTT ÅR  önskar jag er ALLA! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0