Ett riktigt bra schampo från Aubrey Organics

Schampo från Aubrey organics, Egyptian Henna (för fett hår, men jag tror de passar de flesta)
Detta schampo har jag använt länge och gillar riktigt mycket, när jag började med det så var min hårbotten torr,kliande och flagig och håret torrt sedan ett bra tag, men det var ändå det här schampot som bara efter ett par gångers användande gjorde min hårbotten mycket mer balanserad igen, så låt er inte luras av att det egentligen ska vara för fett hår. (hade aldrig vågat testa det om det inte vore för att min syrra gav mig det sista hon hade kvar i sin flaska)
Det kommer i en stor flaska på 325 ml, ut kommer ett ganska rinnigt lite ljusgult schampo som luktar riktigt trevligt och fräscht av söt och mild pepparmynta, löddrar inte så mycket och kan därför vara en aning svårfördelat i mitt tjocka hår, men hellre det än ett starkt löddrande och uttorkande schampo.
Mitt hår som numera är åt det fetare hållet igen håller sig fräscht i ca 3 dagar efter att jag har tvättat det med detta.
Snart är det helt slut och jag kommer troligtvis att köpa samma schampo igen, men kommer även att testa fler schampon av märket Aubrey organics (som även har både ansikts och kroppsprodukter)
Köpt på Clearlife.se
 
Beskrivning:
 
Egyptian Henna Schampo

Bra schampo för fett, platt, tunt och livlöst hår. Bra för oljig hårbotten med torrt hår. Stimulerande pepparmints doft. Med aloe vera och jojobaolja. Passar bra med Henna Clean Rinse.

Aktiva Ingredienser:
Icke färgande Henna Extrakt - Ger håret ett lyft, mjukhet och glans. Ökar lyster.
Ekologisk Aloe Vera och Jojoba olja - Återfuktar och gör det lätt att kamma.
Ekologisk Pepparmint olja - Fräschar upp håret och ger en cool, naturlig doft.

Innehåll/INCI: Aqua (vatten), Decyl glucoside (mild vegetabilisk tensid från kokos och majs), Cocoyl hydrolyzed soy protein (hydroliserat Sojaprotein/icke-GMO sojabönor), Aloe barbadensis (aloe vera) leaf juice*, Glycerin, Oryza sativa (risstärkelse) starch*, simmondsia chinensis (jojobaolja) oil*, Xanthan gum, Lawsonia (hennaextrakt) extract, Fucus vesiculosus (blåstångsextrakt) extract, Laminaria digitata (kelpextrakt) extract, Mentha piperita (pepparmyntsolja) oil*, Alcohol Denat (38b,lavender*) - ekologisk denaturerad Sädalkohol blandad med eterisk olja från lavendel, Tocopherol acetate (vitamin E), Hamamelis virginiana (trollhasselvatten) water, Ascorbic acid (vitamin C), Glycine soja (sojabönsolja), Daucus carota (morotsextrakt) satvia root extract, Beta-carotene (vitamin A).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0