Medicinen orsaken?!?

De senaste tre dagarna har inte varit roliga, har haft väldigt ont av Urinvägsinfektionen igen!! :(
Har misstankar om att min lilla dos av Mirtazapin (antidepp och sömngivande) som jag tyvärr kände mig tvungen att komplettera Cipralexen (antidepp jag har sen tidigare, men sänkte för över ett år sedan p.g.a. biverkningar) med runt årsskiftet för att inte bli totalt utmattad av sömnbrist har gjort mig extra känslig för infektioner...
Men nu har jag iallafall trappat ner den och slutade helt med den igår, så hoppas att det gör susen för immunförsvaret.(och att det blir ett helvete utan den...)
Så här står det i Fass: 
 
Har rapporterats (förekommer hos okänt antal användare): 
• I sällsynta fall kan Mirtazapin störa produktionen av blodkroppar (benmärgsdepression). Vissa personer blir mer känsliga för infektioner eftersom Mirtazapin kan ge en tillfällig brist på vita blodkroppar (granulocytopeni). I sällsynta fall kan Mirtazapin också ge brist på röda och vita blodkroppar samt blodplättar (aplastisk anemi), brist på blodplättar (trombocytopeni) eller en ökning av vita blodkroppar (eosinofili).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0