En riktigt trevlig och bra kräm från Eilas

Aloekräm torr hud
Med 70% aloe vera. En skön fuktbevarande kräm som gör huden mjuk och smidig. Aloe vera har en lugnande, återuppbyggande verkan på huden. Mild, frisk doft. Självkonserverande system.

ANVÄNDNING:
Speciellt bra för mycket torr, fnasig hy
Handkräm för torra händer
Fotkräm, skön till fotmassage

50ml airless-förpackning
 
Inci 
Aqua, Aloe vera Leaf Extract,Glycerine,Prunus amygdalus oil,Olea europea Oil,Sodium stearoyl lactylate,Glyceryl Stearate Citrate,Cetearyl Alcohol,Tocopheryl acetate,Glyceryl Caprylate,Xanthan gum,Sodium Levulinate, Sodium Anisate,Tocopherol,Sodium Phytate,Calendula officinalis Extract,Lactic acid,Citrus sinensis,Citrus bergamia,Pelargonium graveolens,Boswellia rivae Olibanum, Limonen Ingår i eteriska oljor,Linalol Ingår i eteriska oljor,Citronellol Ingår i eteriska oljor,Geraniol Ingår i eteriska oljor,Citral Ingår i eteriska oljor.
 
Jag har bara använt den här som handkräm, så jag kan inte uttala mig om hur den är som ansiktskräm, men eftersom det är en len, medelfet och väldigt återfuktande kräm kan jag tänka mig att den kan passa bra för många som ansiktskräm när det börjar bli lite kyligare och torrare i luften som nu.
Mina händer har älskat den sedan jag började använda den i våras, i sommar har jag bara använt en mindre mängd av den eftersom den är så återfuktande att det inte har behövts mer.
Den doftar dessutom härligt av citrus/bergamott och ganska sött, men på ett lagom och inte sötsliskigt sätt.
Jag har de senaste åren märkt att jag blivit känslig för citrus i både hudvård och genom att äta det allt för ofta, men den här krämen reagerar jag tack och lov inte det minsta på :)
 
Finns att köpa i många hälsokostaffärer (på många ställen billigare än hos tillverkaren) hos tillverkaren kostar den 99kr, men jag gav nog snarare 80 kr för min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0