Bakterie....

Lite dags att höra av mig lite kanske....
Det är och har varit en massa elände med medföljande kraftig ångest på sistone....(som det ju ofta brukar vara :( 
Fick ett brev från Urologen om att jag har en bakterie som jag aldrig tidigare hade hört talas om, googlade och läste en massa skrämmande om vad den kunde göra med hela kroppen (b.l.a. förstöra leder, nerver och muskler, göra en steril, ge hjärnhinneinflamation m.m.) 
Undrar skitmycket över om den här bakterien kan ha påverkat mig jättemycket i minst 11 år, med tanke på hur mycket besvär med min kropp jag särskillt har haft under de åren....
Men problemet är att vare sig urologen eller någon annan (verkar det som) kan tillräckligt om bakterien eftersom det fortfarande forskas på den...
Man vet inte ens alla smittvägar, men främst verkar det vara sexuellt, fast det räknas inte till könssjukdomar...
Ofta har man bakterien utan att ens veta om den eller märka av några besvär...
Anledningen till att jag inte nämner diagnosen/bakterien är för att det finns så väldigt lite om den på nätet (åtminstone svenska sidor) och att min blogg riskerar att bli en av de första träffarna vid en googling, inget jag vill.
Främst för att jag har pratat med lite folk runt mig om den och inte vill att de ska hitta till min blogg.
 
Har känt mig tvungen att äta en antibiotikakur (igen!) p.g.a. detta och rädslan för vad den annars skulle kunna ställa till med :(
Känns för j-vligt att ha behövt käka antibiotika igen verkligen, har mått uselt under hela kuren, febrig, matt, illamående huvudvärk, extrem muntorrhet m.m.)
Avslutade kuren igår, så jag hoppas verkligen att jag ska slippa må uselt i en evighet nu...
För övrigt är det inte alls säkert att bakterien är borta än då, för jag frågade en läkare på nätet som skrev att den ofta var väldigt svår att bli av med och krävde långa och kraftigare antibiotikakurer :(
*suck*
Känns för j*vligt att ev ha kvar bakterien och allt vad den kan ställa till med trots antibiotikakur....
Vet inte vad jag ska göra fram över angående det här riktigt......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0