Ansiktskräm från i+m Naturkosmetik som inte passar mig alls...

Jag köpte den här oparfymerade ansiktskrämen i från i+m Naturkosmetiks Freistil-serie för känslig och allergibenägen hy i våras efter att ha testat samma kräm fast i intensivarianten, den krämen kändes väldigt vårdande, mild och återfuktande, men eftersom det var vår och snart blev sommar tänkte jag att en lättare kräm skulle passa bättre under varma sommarmånader, så jag slog till på den här.
Vilken besvikelse det blev, den återfuktade i princip inte alls, ja iallafall fick jag torrare hud av den än om jag inte använde något alls, huden såg även glåmig och livlös ut och jag fick större porer och en del orenheter poppade upp.
Har verkligen försökt att använda slut på den igenom att använda den som handkräm, blandat den med diverse oljor...verkligen försökt, men nej, mina händer blev verkligen inte omhändertagna av den heller...
Det är väldigt få krämer och annat jag har köpt som jag inte har hittat något typ av användningsområde för och inte har använt tills de ha tagit slut, så detta är verkligen ett undantag (minns inte ens när det var senast)
Kom inte ens på tanken att ge bort den i det här fallet....
Undrar ju så klart vad det är som gör att den varit så usel för min hud?!?
 
Inci:
AQUA, ALOE BARBADENSIS LEAF EXTRACT*, SIMMONDSIA CHINENSIS SEED OIL*, PRUNUS AMYGDALUS DULCIS OIL*, GLYCINE SOYA OIL*, CETYL ALCOHOL, GLYCERYL STEARATE, GLYCERIN*, STEARYL ALCOHOL, SODIUM HYALURONATE, XANTHAN GUM, GLYCERYL CAPRYLATE, SODIUM LAEVULINATE, SODIUM ANISATE, LACTIC ACID, SODIUM PHYTATE, VANILLA PLANIFOLIA FRUIT EXTRACT*, TOCOPHEROL

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0