Nyinköpt showergel från Urtekram

Det har skrivits en del på sistone angående de eteriska oljorna och dess större allergipåverkan/skadliga påverkan på huden än vad man tidigare tycks ha trott/vetat om, så jag väljer mer än någonsin helst oparfymerade produkter till hela kroppen nu.
Läs mer om de eteriska oljornas allergena verkan även på dessa bloggar:
Earth,organic & fair som skrivs av Jenny Jahn och Beauty comes clean som skrivs av Mitte Blomqvist, 
Jag tycker tyvärr inte att det är helt lätt att hitta bra produkter utan eteriska oljor eftersom det finns ett mindre urval att leta bland inom naturkosmetiken tyvärr.
Dessutom har jag märkt att de ofta kan vara dyrare än de parfymerade av någon taskig anledning! (?)
Det är där emot inte den här Showergelen i från danska Urtekram, den är tvärtom mycket prisvänlig.
Hela 380ml innehåller den och går att få tag på för ynka 39kr.
Söt förpackning dessutom tycker jag.
Köpte min på Gryningens hälsokost , men den finns bland annat här till samma pris.
 
Inci:
Aqua, aloe brbadensis gel*, glycerin*, coco-gluside, potassium oleate*, potassium palm kernelate*, sodium chloride, sodium cocoyl glutamate, sodium coco-sulfate, glyceryl oleate, citric acid, tocopheryl acetate
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0