Lidit i onödan?!?

2 månader till spillo på grund av den där j-la Valdoxanen som skulle vara så bra och inte ge biverkningar (läkaren var förvånad över att jag fick så mycket biverkningar av den...)
Känner mig både arg, ledsen och besviken nu eftersom jag åt en liten dos av Mirtazapin (antidepp/sömn) innan jag började med Valdoxanen, läkaren sa att de inte gick i hop så jag slutade med den då.
Nu känner jag mig mest besviken på läkaren eftersom Mirtazapinen inte försvinner ut kroppen från en dag till en annan (kan ju ta flera veckor för sådana mediciner att gå ur kroppen) befarar nämligen att jag fått lida alldeles för mycket i onödan p.g.a. att dessa mediciner har funnits samtidigt i kroppen.
Började ju dessutom med Mirtazapinen igen efter att jag hade avslutat Valdoxanen, men väntade i 9 dagar innan jag gjorde det (eget initiativ) och det som var intressant med det var att den halva dos som jag började med och som jag tidigare aldrig har märkt någonting mer än lite bättre sömn av gjorde mig helt borta på samma sätt som om jag hade tagit den dubbla dosen!
Var helt avtrubbad, dödstrött, orkade ingenting och kunde ha legat i sängen dagen efter.
Så jag har sedan dess ätit ynka en fjärdedels tablett och har till och med märkt av den.
Svårt att veta som är vad, men jag har mådde ju för jäkligt både fysiskt som psykiskt de 6 veckor som jag testade Valdoxanen..och nu de tre veckor efteråt också.
Har orkat en fjärdedel mot vad jag gjorde innan medicinen, benen har varit som värkande tunga blytyngder, orken har varit så dålig att jag fått enorm hjärtklappning och flåsat vi minsta lilla promenad och fått stanna för att hämta andan vid jämna mellanrum + att jag har varit väldigt glömsk och borta i skallen.
Har varit lite bättre de senaste två dagarna, så jag hoppas verkligen att det går åt bättre tider nu, orkar inte hur mycket skit som helst...det senaste året har det bara varit det ena eländet efter det andra.
Tur att man har terapin och det och att det finns gulliga människor på nätet! :)
 
Ska iallafall snacka med läkaren nästa måndag om hur han tänkte ang Valdoxanen och Mirtazapinen när han sa att jag skulle börja precis i anslutning till att jag avslutade den andra.
 
Hmm, min hy är ett mess nu med, är både torr, fet, oren/småfinnig, irriterad.... *suck*

Kommentarer
Postat av: Siv

Jag blev också väldigt dålig av att äta Valdoxan och hade väldigt lika biverkningar som du hade. Nu har jag slutat med den efter 6 dagars användande. Man ska väl inte behöva tåla så många biverkningar🤣

Svar: Det var tråkigt att höra! :( Jag testar inga fler mediciner nu, tror inte på sådant och har väl innerst inne aldrig gjort det heller. Men efter att ha läst flera böcker och annat om hur läkemedelsindustrin fuskar och ljuger, läst och hört alldeles för mycket om människor som har blivit förstörda av sina mediciner m.m.så vill jag verkligen inte peta i mig sådant mer. Du kan läsa en del på psyke.nu om du vill veta mer. Hoppas att du får mer hjälp än piller verkligen! Det löser inget inget på sikt, men riskerar att förvärra! :(
Estelle

2018-02-09 @ 18:59:15
Postat av: Siv

Tack för emailet !
Jag äter nu Johannesört Hypermin som jag tycker hjälper och ska inte testa fler mediciner med hemska biverkningar.

Svar: Så lite så! :) Ledsen att jag svarade så sent, men såg inte din kommentar innan. Bra tänkt att du inte tänker testa fler mediciner med hemska biverkningar! :) Själv kämpar jag med att trappa ner min SSRI (Cipralex) som jag har ätit under många år, vilket är otroligt jobbigt pga får mycket besvär (främst fysiskt)av minsta lilla minskning, lär ta flera år om jag någonsin kan bli fri i från den skiten :( Kom i håg att kost och motion har väldigt stor betydelse för hur man mår både psykiskt och fysiskt , läst boken Hjärnstark av Anders Hansen som är överläkare i psykiatri? Väldigt bra bok.Vad skönt att du upplever att Johannesört hjälper dig! :) Har själv ätit Johannesört för länge sedan och haft effekt av det. Tyvärr kunde jag bara äta det i ca 4 månader om året på grund av att det gör en känsligare för solen och eftersom jag redan har ett helvete med solkänslighet utan Johannesört så gick det ju inte! :(
Estelle

2018-03-05 @ 13:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0