Valdoxanbubbla...

Jodå, jag finns här även om det blivit ett uppehåll som inte på något sätt var planerat.
Har varit alldeles för mycket i en bubbla av illamående, stark sjukdomskänsla, sömnbrist, huvudvärk, massa värk i hela kroppen, hög ångest och ännu mer överkänslig än annars vilket delvis beror på att jag börjat med en ny antidepressiv medicin (som även inverkar positivt på melatoninsystemet/ ska förbättra sömnen) för lite mer än en vecka sen.
Valdoxan heter den (för de som är intresserade att veta..)
Sen jag börja sänka min gamla antidepressiva medicin Cipralex från 12,5- 10mg för ca 8 månader sedan har jag mått mest hemskt, så hemskt på en massa sätt och vis att det varit helt outhärdligt att kunna hantera :(
Och det har i princip bara blivit värre, så att testa något annat (Valdoxan) och förhoppningsvis kunna trappa ner eller sluta helt med Cipralexen är nu det jag hoppas på för att kunna må lite bättre.
Lär ju tyvärr ta några veckor innan jag vet hur jag tål medicinen och om den funkar för mig, men de värsta insättningsbiverkningarna verkar ha börjat försvinna iallafall tack och lov! :)
Hmm, får bli allt för den här gången....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0