Skrämselmotivation...

Jag vet inte hur det är för andra, men enbart skrämmande artiklar och böcker om sockrets skadliga effekter på hälsan och huden motiverar iallafall inte mig tillräckligt för att kunna sluta med socker.
Det måste vara så mycket mer tydligt för just mig att det är värt det.
Gårdagen var en sådan dag som verkligen fick mig jättemotiverad att vara utan socker, visserligen var det skrämselmotivation, men den kom helt från mig själv.
Det som hände var nämligen att jag efter att jag nästan i en veckas tid känt som om jag hållit på att bli sjuk/förkyld men som om det aldrig riktigt bröt ut vaknade tidigt på morgonen av att jag var tvungen att springa till toaletten.
Sen blidde det frossa/feber och konstant sveda och smärta och konstant springande på toa hela dagen eftersom jag drabbades av en urinvägsinfektion.
Förutom det jag vet om att socker gynnar bakterier och inflammationer så har jag tidigare drabbats av ett par riktigt riktigt kraftiga och smärtsamma urinvägsinfektioner som inte ens slutade att göra förbaskat ont dygnet runt (nej inte bara när man kissar, så har det aldrig varit för mig) när jag hade ätit antibiotika.
Den senaste urinvägsinfektionen hade jag sveda av i hela 3 år efteråt! Det gjorde så ont att jag inte kunde sova förrän tre på natten det första året.
Så, för min del fungerar det här med urinvägsinfektion riktigt bra som skrämselmotivation just nu.
By the way, känner knappt av urinvägsinfektionen alls i dag, så snabbt har det aldrig tidigare blivit bättre för mig!
Kan inte tro att det beror på något annat än att jag inte ätit socker/snabba kolhydrater de senaste dagarna.
Sååååå otroligt skönt om jag slipper antibiotika som sabbar magen och immunförsvaret åt skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0