Det jag använder till ansiktet just nu

Natuderm oparfymerad rengöringsmjölk
Maria Åkerberg/Dermanord oparfymerad Eye makeup remover
Alqvimia morotsolja
I+m Naturkosmetik Freistil oparfymerad ansiktskräm ,moisturizing creme
Annemarie Börlind Eye wrinkle cream (lilla burken)
Torkad daggkåpa som jag gör ansiktsvatten av och vanligtvis köper på Örtagubben.
 
Tvättar ansiktet gör jag enbart på kvällen eftersom jag har kommit fram till att min hy blir onödigt torr, tunn och känslig annars.
Fuktar huden med vatten, masserar runt rengöringen ett tag och fuktar sedan tvättbara rengöringrondeller eller bomullsrondeller (om de andra är redo för tvätt) med vatten och torkar av med, sköljer sedan ansiktet med ljummet vatten.
På kvällen använder jag endast Daggkåpan som ansiktsvatten så att huden får andas, utrensa och återfukta sig själv a´la Dr Hausckas filosofi 
 
På morgonen fuktar jag bara huden med ansiktsvattnet på daggkåpan (sparat i kylskåpet en flaska sen kvällens kok) och applicerar ansiktskrämen som jag brukar blanda i en liten burk med morotsoljan (som blir för stark för min hy outblandad, troligtvis beroende på de eteriska oljorna i den) och ögonkrämen.
 
Solkräm?  Just nu ingen men alltid STOR hatt utomhus mellan klockan 10-16 på dagen.
Jag återkommer angående solkräm eftersom det inte gått så bra med det hitills...                                             
Hur ser din hudvårsrutin ut nu? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0