Flytande naturlig Lagertvål/Aleppotvål från S.Y.R. handel

Den här tvålen som är gjord på Lagerbärsolja och olivolja har jag använt upp flera flaskor av, så jag borde nog veta vad jag tycker om produkten vid det här laget ;) 
Jag har använt den på hela kroppen inklusive ansikte och hår.
Som rengöring för huden har den tyvärr inte fallit mig i smaken eftersom jag tycker att den är lite för uttorkande för det.
Men som schampo för håret har den till min förvåning funkat riktigt bra.
Den löddrar bättre än de flesta ekologiska/naturliga schampon som jag har testat och är lätt att fördela i håret.
Håret blir härligt rent och inget balsam behövs för min del.
Detta är anledningen till varför jag har gjort slut på flera flaskor.
 
Innehåll: Vatten, kaliumhydroxid, olivolja, lagerbärsolja.
 
Doft: Det är lagerbärsoljan som ger den sin doft som är lite som en blandning av gran/tallbarr/eucalypus?!? Lite svårt att förklara...
Konsistens: Något rinnig, men ganska krämig och bra konsistens.
Användningsområden: På baksidan av flaskan står det att det är en tvål för hela kroppen och passar utmärkt som ansiktsrengöring
Bäst: Att den funkar riktigt bra till att tvätta håret med och löddrar bra.
Sämst: Känns alldeles för uttorkande som ansiktstvätt och doften är inte i min smak även om den inte dröjer sig kvar efter tvätt.
Snyggare förpackning hade heller inte skadat...
Om jag kommer att fortsätta att köpa den?
Inte just nu, men troligtvis igen senare någon gång.
Anledningen till det är att min hårbotten har varit hyperkänslig sedan jag hade löss i somras och var tvungen att använda flera starka medel för det.
Enbart denna tvålen och typ allting annat är fortfarande för starkt för min hårbotten.
Just nu kör jag hälften denna tvålen och hälften balsam i en flaska som hårtvätt och det fungerar bra.
Finns att köpa i flera hälsokostaffärer för ca 70kr, jag köpte min på Hornsgatans hälsokost (finns tyvärr ej på deras hemsida) 
De har även fasta Aleppotvålar i en massa olika härliga doftsättningar, jag älskar deras Aleppotvålar med Jasminedoft...har flera i garderoberna :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0