Hjärnskadad och hopplös?!?

Idag på sykursen var en sådan där tung gång när jag både kände mig till viss del utanför och jobbig men också väldigt hopplös :(
En deltagare snackade om en del problem hon har, b.l.a. ADHD-diagnos som jag, men också en hel del annat som vi liknar varandra i.
Hon snackade även om terapigrejer som hon gått och liknande och hur mycket hon kände att hon hade blivit hjälpt av det.
Kul för henne så klart, men varje gång jag hör någon som snackar om hur mycket saker och ting har hjälpt dem så känner jag mig som ett sådant hopplöst fall och undrar vad det är för himla fel på mig som inget riktigt tycks bita på.
Undrar en del om det har hände något allvarligt med min hjärna när jag drabbades av min allvarliga kolapps/utmattning och det för 10 år sedan?!?
Med tanke på att allt blivit så annorlunda och svårare efter det.
När Neuropsykiatriläkaren som var huvudansvarig för min neuropsykiatriutredning hade en föreläsning som jag var på en gång föresläste han om ADHD/utmattning och nämnde att man kunde få hjärnskador av utmattningen.
Vet där emot inte om han menade bestående, men det är säkert möjligt...
Usch!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0