Se problemen utifrån...

 
Ibland kan man behöva tänka på hur man skulle ha förhållit sig till en annan person som har samma problem som sig själv för att kunna få lite perspektiv på sin situation och faktiskt kunna ge sig själv kloka råd.
För visst är det väl så att man ofta är bra på att ge andra råd och tips, men ofta blir "hemmablind" hjärnstressad och kan ha väldigt svårt att förhålla sig till det egna på ett bra sätt.
 
Så nästa gång du försöker lösa något problem, tänk då;
Vad hade jag gett för råd, tips, sagt om det vore någon annan detta gällde?
Det kan vara bra att skriva ner, så at man ser det klart och tydligt och kan även komma till användning fler gånger en liknande situation uppkommer.
 
Jag skulle behöva använda mig av det här mycket mer, för det hjälper en del många gånger.
Men, det gäller att man ska komma ihåg att göra det, vilket inte alltid är så lätt när man som jag för det mesta känner av mycket av både ångest, stress och allmänt stort virrvarv i skallen.
 
Hoppas det blev förståeligt det här nu, jag gör oftast en längre version av det här, kan skriva ner hela om någon vill veta mer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0