Fast tvål

Jag gillar fasta tvålar, ja iallafall om de är naturkosmetiska, milda och av bra kvalite´ och inte spricker (gärna en äkta Aleppotvål/olivtvål)
Förutom att det är miljövänligare och generellt sätt innehåller renare ingredienser än flytande tvålar (vatten och konserveringsmedel behövs inte tillsättas) så kan de för den som trivs med det användas till i stort sett hela kroppen, ja till och med håret för de som får det att funka (kan ta ett tag och kan kräva en invänjningsperiod innan håret blir bra)
Ansiktet skulle jag där emot inte rekommendera tvål av något slag till någon eftersom ansiktets hud är mycket känsligare än övriga kroppen och mår betydligt bättre av rengöringar som har ett ph-värde närmare hudens eget och inte är lika starkt rengörande/avfettande.
För min del är det tråkigt nog som så att fast tvål bara fungerar för mina händer, eller möjligtvis också ben , armar och fötter.
Jag har nämligen insett efter otaliga försök med användning av fast tvål till hela kroppen i duschen att jag svettas en massa på nätterna av detta (duschar 99 av 100 gånger på kvällen)
Först trodde jag att detta var inbillning, men efter att ha testat vid olika tillfällen under 1-2 år någonting så insåg jag att detta är fallet.
Jag har aldrig hört någon som har upplevt samma sak eller vad detta kan bero på, så om någon känner igen detta och/eller vet vad det kan bero på blir jag väldigt glad för en kommentar :)
 
Dimoze, handgjord tvål från Damascus, en favorit sen tidigare som jag skrivit om här
Hade glömt av Nea of sweden och deras tvålar tills jag läste detta inlägget  nyss hos Ekodeko.
Väldigt sugen på att testa någon av deras tvålar helt klart! :)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0