En millimeter ifrån att svimma...

Det är läskigt att drabbas av sådan enorm smärta att man får blodtrycksfall och både är nära att svimma och spy och precis är på gränsen till att skrika rakt ut.
Särskillt när man inte ens vet hur tusan skadan/smärtan uppstod i från början?!?
För min del började mardrömmen i fredags, då jag plötsligt fick så fruktansvärt ont med skärande knivsmärtor långt ner i ryggen/ena skinkan och strålande ner i benet att jag inte visste vad jag skulle ta mig till eftersom alla rörelser och ställningar gjorde så fruktansvärt ont.
Lyckligtvis hade jag ett paket med starka receptbelagda värktabletter (Tradolan/Tramadol, morfinliknande läkemedel) hemma som jag fått utskrivna vid ett av mina svimningar med medföljande skador sedan tidigare.
Ja, så helgen har gått i smärtans tecken..
Förstår att det jag drabbats av måste vara Ichias/ryggskott någonting, men som sagt, hur uppstod detta?
Jag har haft ryggskott/nackspärr och diverse onda låsningar i ryggen ganska många gånger tidigare och det har givetvis varit väldigt jobbigt, men det har aldrig varit i närheten av detta hemska!
Nu är det tack och lov mycket bättre med eländet, men har i stället en alldeles förstörd mage  av värktabletterna och känner mig sjuk i hela kroppen av detta (att jag knappt kunna sova en blund gör väl också sitt) + att jag har ont i benen och knäna eftersom jag har varit tvungen att stå och gå i princip hela tiden eftersom jag inte kunnat sitta av smärta.
Står by the way fortfarande vid datorn!
Idag har där emot skräcken för att drabbas av det här igen gripit tag i mig ordentligt.
Känner mig livrädd för det.
Så fort jag kan ska jag börja att göra stärkande ryggövningar (har bland annat fått sådana i från en kiropraktor tidigare) så att jag så småningom får en starkare rygg som tål mer.
Är det någon mer som drabbats av något sådant här?
Vad gjorde ni i så fall under tiden för att lindra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0