Vet varken ut eller in efter läkarbesök...

Gick slutligen till en läkare i fredags för det här med lössen eftersom jag fortfarande kände av krypandet efter 24-timmars lössdödande medel.
Hade givetvis både oturen att få en osympatisk och väldigt okunnig läkare ang löss :(
Människan kunde banne mig aldrig ha sett en lus i hela sitt liv, för han sa flera gånger åt mig att löss är stora och har vingar, de är lätt att se.
Löss har inte vingar, det vet jag till 100% och storleken varierar, beror på hur gamla de är...särskilt stora blir de aldrig, det handlar om 1/2 till 3mm stora!
Dessutom varierar de i färg, allt från gulvita/genomskinliga till mörkare.
Nå väl, det ha sa var att jag inte har löss nu, men väldigt uttorkad och flagande hårbotten.
Ja, att min hårbotten blivit torr och irriterad som tusan av lössmedlen det visste jag ju, i övrigt vet jag inte vad jag ska tro ang om lössen är borta eller ej.
Berättade ju givetvis att det fortfarande kryper i huvudet och fick dessutom en stor gråtångestattack som inte ville sluta eftersom jag byggt upp så mycket ångest och förtvivlan över att aldrig bli av med det här krypandet i huvudet.
Hemskt var det, särskillt med tanke på att läkaren var så osympatisk och närmast otrevlig och hade en översittarattityd.
Jag sa iallafall emot honom flera gånger ang att löss inte har vingar, att de varierar i storlek o.sv.
Märktes att han började bli arg på mig...
Han sa iallafall åt mig att smörja in min hårbotten med hudkräm i några dagar och låta bli luskammen eller något annat under den tiden.
Just det, ang krypandet...
Ang det sa han att det bara var klåda för att jag var så torr och irriterad i hårbotten.
Då sa jag ju som det var, det vill säga: "Det är inte klåda jag känner, jag känner ju att det kryper"
Varpå han sa: "Ja, men det är samma sak som klåda!"
Som om jag inte vet hur klåda känns eller vadå?!?
Jag är väl ändå inte född i går heller...
Har väl haft klåda i huvudet tidigare som vem som helst utan någon särskild anledning, brukar ofta få det när det är dags att tvätta håret t.e.x....det känns helt annorlunda!
Är det här en annan typ av klåda eller?!?
Ja, jag vet varken ut eller in nu.
Funderat på om det också beror på att mitt hår är så kort att hårbotten blivit överkänslig för allt eftersom den aldrig har varit så blottad som den är nu med det här korta håret.
Känner ju av minsta vinddrag i huvudet när jag är inomhus...
Har iallafall smörjt in hårbotten med en bodylotion, det flagar i allafall inte nu...har heller inte blivit värre med krypandet iallafall, vet inte om det har blivit något bättre heller?!?
Frågan är ju nu om jag ska återbehandla huvudet med den obehagliga svidande lusbehandlingen efter 8 dagar som det står på förpackningen eller ej?!?
Om lössen är borta vet jag ju inte när de försvann och om deras ägg/ghnetter finns kvar?!? (man återbehandlar just för äggen inte ska kläckas o.sv.)
Dilemma!
Vill ju väldigt gärna slippa den kuren, men samtidigt vill jag ju inte att de ska komma tillbaka om de är borta...
*SUCK*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0