Nyfiken på Mild ansiktskräm...

Jag är fortfarande på jakt efter en bra (helst en hel amazing ;) ansiktskräm efter att ha testat tre olika på senare tid som tyvärr inte passade min hy :(
Som det ser ut nu är jag mest nyfiken på en svenskproducerad ansiktskräm från Göteborgsbelägna Färg & Förändring och deras ekologiska och naturliga hudvårdsserie Flowers.
De har ett väldigt stort sortiment av krämer för olika behov och en ansiktskräm som heter Mild ansiktskräm som jag tror skulle kunna vara något för mig och min känsliga hy eftersom den inte innehåller några eteriska oljor eller andra doftämnen som min hy lätt reagerar på.
Den beskrivs så här:
En extra mild ansiktskräm för den mycket känsliga huden. Innehåller milda mjukgörande oljor och lugnande ämnen som havre och bisabolol från kamomill. Innehåller även gurkörtsolja som verkar på djupet mot åldertecken och behandlar obalanser i huden. Gurkörtsolja innehåller 20 % GLA som, i vetenskapliga studier visat sig förebygga ålderstecken.

Lämplig för alla hudtyper, särskilt för känslig hud.

Doft: inga doftämnen är tillsatta. Doftar svagt av de kallpressade ingredienser som ingår.

Innehåll: vatten, sesamolja*, solrosolja*, rapsolja*, gurkörtsolja, glycerin (från vegetabilisk olja), havreextrakt, vegetabiliskt emulgeringsmedel, phenoxyglycerin (100 % vegetabiliskt), bisabolol, E-vitamin, mjölksyra (av vegetabiliskt ursprung).
*= ekologisk
 
Synd att det finns så få recensioner på deras produkter att hitta, kan inte hitta en enda recension på den här krämen :(
Någon som testat någon av Flowers produkter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0