Handbok för psykon

Är inte mycket till människa idag, har nämligen åkt på en vrålförkylning som tvingat mig ligga i ryggläge och vara rastlös alldeles för mycket :(
Hur som helst vill jag tipsa om en bok som jag drogs till när jag var inne i en bokhandel för några dagar sedan och definitivt kommer att låna på bibblan när jag får chansen.
Råkade dessutom hamna på hennes blogg när jag hamnade på vårdguiden av en slump idag :)
Beskrivning:
Är du för sjuk för att orka vara frisk, eller för frisk för att verka sjuk? Har du dessutom svårt att passa in i samhällets snäva ram för vad som anses normalt? Då är du troligen ett psyko. Grattis! Var fjärde svensk är i dag ett psyko, även om jag är beredd att argumentera för att detta gäller mer eller mindre alla. Att vara ett psyko är i många fall en tillgång, något du kan vända till din fördel.

Men för att klara oss behöver alla vi psykon en handbok en handbok för psykon. Därför har jag skrivit denna bok. Den innehåller know-how för oss när det gäller lagar och regler på arbetsmarknaden, pepptalk för att funka i vardagen, inspirerande psykon som gjort skillnad, listor, tips och mycket annat.

Vi psykon är viktiga och kreativa medborgare i det här samhället. Tillsammans kan vi förändra synen på oss och vad som är normalt.

Tove Lundin

Tove Lundin (född 1981) är journalist.

Hon skriver bloggen Leva med ADHD och bipolär sjukdom på Vårdguiden. Hennes blogg har många läsare och är en av de mest kommenterade. Hennes humoristiska tilltal, frispråkighet och engagemang har givit henne en mycket stor läsekrets. För tre år sedan fick hon diagnosen bipolär sjukdom klass 1. Hon är framgångsrik journalist och har tagit två examina. Under 2012 medverkar hon även i kampanjen Jag har ADHD. Hon bor på Södermalm i Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0