Påverkad eller ej efter att ha sluat med Voxra?!?( Uppdaterad)

1 vecka sedan jag satte ut (tog bort) Voxra helt.
Vet inte om jag har påverkats något särskillt av det?!?
Har varit tröttare och mer handlingsförlamad, rört mig mindre och haft svårare att komma upp ur sängen på morgnarna den sista tiden, men det kan lika väl bero på att det har blivit mörkare och allmänt gråare ute...
 
Tänkte att jag skulle låna några böcker på bibblan idag som kanske kan få mig att inte sjunka djupare åtminstone.
Tänkte bland annat låna den här:
 
 
Depressioner är numera så vanliga att man talar om en modern epidemi.
Men tillståndet kan förebyggas, menar Robert L Leahys i Besegra depressionen innan den besegrar dig.
Leahy, som har 25 års klinisk erfarenhet som kognitiv psykolog, varvar patientberättelser med de mest potenta verktygen inom kognitiv beteendeterapi. Hemligheten ligger i att bryta negativa tankefällor, ta kål på sin överdrivna självkritik och träna sig att vara här och nu. En tanke-väckande självhjälpsmanual med det hoppfulla budskapet att solen alltid går upp, även efter den mörkaste natt.
UPPDATERING
Ha! Bara för att jag skrev att jag inte tror mig ha märkt av något särskilt sedan jag slutade med Voxran så fick jag skit i dag för det!
Har nämligen känt mig ostadig i kroppen hela dagen sen på ett konstigt sätt som jag inte har upplevt tidigare och som jag tror har med avslutet med Voxran att göra.
Tur att jag inte "tvingade" mig själv i väg på någon längre promenad som jag först tänkte eftersom jag varit rädd för att svimma p.g.a. den här konstiga ostadighetskänslan.
 
Boken lånade jag aldrig eftersom jag inte tyckte att den verkade tillräckligt bra/intressant när jag väl bläddrade i den.
Ställde mig i bibliotekskön för att låna den här boken istället:
 
Tänk om depression inte är en sjukdom i sig själv, utan ett symtom som pekar på konkreta saker i livet som behöver tas itu med?
Det skulle inte bara ändra hur vi ser på depressionen utan framför allt vilka strategier vi väljer när vi försöker bota den.
Metoden beteendeaktivering bygger på denna genomgripande och insiktsfulla förutsättning.
Tekniken ger snabb och effektiv hjälp vid depression genom att guida dig till avgörande förändringar, och till att återerövra ett värdefullt och belönande liv.
Skriven av: Michael E Addis och Christopher R Martell 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0