Jag provocerar...


Har så himla ont/spänd i axlar och nacke
och är så himla trött att det är hemskt! :(
Har vilat tre gånger i dag, men skulle kunna ha gjort det både mer och fler gånger...
Kan inte avgöra om den nya medicinen har något med saken att göra eftersom det kan finnas andra orsaker till det som det är nu.
Till exempel nya jättekorta frisyren.
Ha ha, vad tänker man om det liksom?!? Hur kan det ens vara möjligt?!? ;)
Jo, det jag menar är givetvis inte själva frisyren i sig, för jag tycker för det mesta att det känns himla skönt att slippa greja med håret och trivs mestadels bra i frisyren.
Har dessutom aldrig fått så mycket komplimanger för någon annan frisyr av så många människor som nu (dock sådana jag känner eller är bekant med)
Men saken är ju den att jag är väldigt skör och osäker i mig själv som person och frisyren signalerar ju inte direkt det.
Den ger mig uppmärksamhet som jag har svårt att hantera, vill inte ha så mycket uppmärksamhet och inte på det sättet att jag känner mig väldigt utsatt som jag nu kommer till.
Möter varje dag folk som glor mer än vanligt på mig (säker på att det handlar om frisyren) någon äldre man som fnös och mumlade något till sin fru när de hade gått förbi mig.
En del bara stirrar som om man vore en Alien eller något.
I går var det en biffig snubbe som glodde med ond blick på mig som om han ville slå ner mig eller något?!?
För några dagar sedan ett par utländska killar som jag mötte på en folktom gata i stan som sa: " You're a freak woman" när jag precis hade gått förbi...
Känner mig utsatt som tusan.
Rädd att bli utsatt för hatbrott eller något är jag också, finns ju säkerligen de som tror att jag är "flata" på grund av frisyren och blir väldigt provocerade av det.
Går på helspänn när jag är bland folk och är ännu mer självmedveten än vanligt, ser liksom i princip ingenting runt omkring mig av allt det gröna fina och allt som blommar nu p.g.a. detta.
Det förstör så mycket.
Det är nästan som semester när jag tar på mig solhatten som jag ju är van att bli uttittad i och kommenterad i.
Men på kvällen när jag inte behöver den eller vill fortsätta svettas i den går det ju inte...eller i affärer och liknande...
Skit säger jag bara! Varför skulle det behöva bli så här?!? :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0