Fixgubbar i lägenheten..

"Ja du ser pigg och fräsch ut!"
Ja, det är väl inte särskillt ovanligt att jag får höra det....
Men det är kanske inte det första man väntar sig höra av en främmande snubbe som ska in och fixa med ventilationen i lägenheten!
Ja ja, han känner ju inte mig, så jag tar inte illa vid mig i det här läget, är mest förvånad eftersom jag känner mig himla trött.
Hade väl inte precis varit så kul att höra honom säga: Oj, vad trött och sliten du ser ut då!
Nå väl, det var en pratglad och trevlig norrlänning...ja det finns sådana ;)

Skönt att ha det här ventilationstjaffset ur världen nu i allafall, sååååå mycket stress och ångest som har funnits i veckor innan det blev av (bokade ju om och hade mig med) finns ju inte mycket som jag tycker är så jobbigt som när någon ska in och greja i min lägenhet!
Skulle ha varit en till här och fixat mitt kraschade (men väl tejpade) fönster också, men inte sjutton har han dykt upp!?!
Ska jag behöva ha ytterligare en ny tid inbokad för det här nu eller?!?
Usch usch!
Vet inte ens om jag kommer att få betala fönstret eller ej.
Ska kolla med Hemförsäkringen om det ingår om inte annat...
Komsi komsi nuuuuu och fixa fönstret dååååå!


Uppdatering
Inte sjutton dök det upp någon "fönsterfixarsnubbe" som avtalat, inte heller hörde de av sig och berättade varför!
Jag ringde där emot deras kontor och berättade om situationen för en kontorskvinna som skulle ringa snubben så att han kunde återkomma till mig, hon visste heller inte vad som hänt.
Hmm...dålig stil!
Om nu inte något allvarligt har hänt vill säga?!?
Hatar att ha det här framför mig nu igen!!! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0