Den nya medicinen


Den här bilden får mig att tänka på Jehovas vittnes broschyrer...
Bilden föreställer dock reklamen för medicinien Abilify, den som min psykläkare och psyktant vill att jag ska testa!
Hmmm...
Neuroleptika eller Antipsykotika är gruppen mediciner den hör till.
Det är en stämningsstabiliserande medicin som främst används vid Schizofreni och bipolär sjukdom (förut kallad manodepressiv) men även när depressionsbehandling inte fungerar tillräckligt bra....
Ångest ska den visst kunna funka på med och någonstans läste jag att den fungerar väldigt bra på Social fobi.
Ja, lite av varje helt enkelt, som vanligt nämns bara väldigt få användningsområden i Fass.
Usch, klart man blir orolig och undrar om det kan vara något att testa....
När man inte vill ha mediciner över huvud taget och aldrig har velat känns det ju definitivt inte lockande.
Men alternativet att forsätta må så jäkla dåligt både psykiskt och fysiskt som jag har gjort i en väldans massa år och att inte känna att jag kan leva något slags liv med livskvalite´ är heller ingen forsatt alternativ.
Så, som det ser ut nu kommer jag nog att testa den här medicinen...börjar nog nästa vecka, vågar inte den här veckan för jag har en del extra jobbigt att ta mig igenom både i morgon och på fredag.
Så är det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0