Biverkningar...


Mediciner menar jag med andra ord..
När man läser i Fass om vilka biverkningar som man kan få av i princip vilken medicin som helst blir man ju mörkrädd minst sagt.
Ja, jag blir i allafall jäkligt skraj!
Man undrar ju verkligen om många olagliga droger som folk tar har så mycket hemska biverkningar som många lagliga mediciner har ens?!?
Igår när jag träffade min psykläkare blev jag rekommenderad en medicin (för att lugna ner mig lite, få i hop mig o.sv.) som enligt både honom och min psykkontakt inte skulle ge några biverkningar alls!
Jo, tjena...tror ni jag trodde på det eller?!?
Vore det inte en dröm om det fanns mediciner som inte gav några biverkningar?!?
Hur som helst så kollade jag givetvis in den här medicinen i Fass och läste då bland annat att medicinen kan ge Stroke, hjärtattacker och plötslig oförklarlig död bland annat!!!
Givetvis var dessa biverkningarna inte de vanligaste, men ändå!
Få gånger eller kanske aldrig har jag läst att någon medicin kan leda till döden i allafall.
I övrigt var det än himla lång lista på mer vanligare, men väldigt obehagliga biverkningar av olika de slag på samma sätt som de flesta läkemedel har...
Fast jag tror banne mig att det var fler allvarliga biverkningar i listan på den här medicinen?!?

Ibland är det nödvändigt med läkemedel, ja när det hjälper betydligt mer än de ger biverkningar...
Läkemedel kan ju rädda liv dessutom.
Men, i ärlighetens namn....borde det inte vara strängare regler på vilka läkemedel som släpps på marknaden?!?
Ja, det anser jag definitivt i allafall!

Hmm, återkommer väl mer om den här medicinen eller någon annan, för någon mer medicin än Cipralexen lär det bli snart, går inte att jag har det så svårt med allt något längre....
Blir inte bättre...blir snarare värre :(
Med det menar jag inte att någon medicin kommer att fixa i hop hela mig och mitt "liv", nej då!
Så lättlurad är jag verkligen inte!
Det jag hoppas och är ute efter är något som kan hålla i hop mig/lugna ner mig så pass att inte allt tar världens kraft, normala grejer som de flesta gör utan att det är en stor grej eller skitstor energiförlust.
Något som gör att jag kan ta till mig den hjälp/terapi och liknande som jag har i stället för att trampa trampa på och inte kunna bryta gamla sketna hjulspår.
Det och lite mera förhoppningsvis.

Nu ska jag försöka vila lite på Spikmattan!
See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0