Abilify i 3 dagar

Dag 1
Biverkningarna kom i princip direkt tyvärr...
Kände mig lite "konstig" och yr först sen började jag svettas typiskt medicinskt (tydligen är detta en ovanlig biverkning av just den här medicinen enligt Fass) efter några timmar började jag må väldigt illa och blev rädd för att jag skulle spy när jag åkte tunnelbanan hem :(
Klarade mig tack och lov.
Annars var jag nog betydligt mer rakt arg och irriterad än vad jag brukar vara när jag snackade med både Syrran och Assar.
Mer spänd och ont i axlar/nacke än innan jag började med medicinen.
En dunkande/pulserande huvudvärk som kom och gick lite hur som helst infann sig och skrämde mig som tusan eftersom jag blev livrädd för att få en Stroke.

Dag 2
Mådde illa så fort jag vaknade och var riktigt kass i magen.
Tog bara halva dosen eftersom jag kände att jag inte orkade med en lika illamående dag (eller värre?!?) till.
Fortfarande mer arg än vanligt...
Inte särskillt illamående.
Fortfarande mer spänd och ont och skrämmande dunkande huvudvärk.

Dag 3
Fortfarande halv dos (tror jag fortsätter så i en vecka...)
Varit på rätt bra humör hela dagen faktiskt :) vilket är ovanligt för mig!
Inget illamående vad jag kan minnas...
Ingen huvudvärk.
Det onda och spända blev bättre efter halva dagen.

Fortsättning följer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0