Rensa enligt Feng Shuis tre frågor


Inom den ca 3000-åriga kinesiska filosofin Feng Shui som strävar efter att leva i harmoni med sin omgivning brukar man ställa sig tre frågor när man rensar ut grejer, nämligen dessa:

Tycker jag om den?
Använder jag den?
Mår jag bra av den?

Man behöver ju definitivt inte tro/anamma Feng Shui för att dessa enkla frågor ska kunna vara användbara, eller hur?!?

Ska försöka rensa ut här hemma enligt dessa principer framöver, blir nog en hel del att göra mig av med om jag tänker enligt dessa frågor, eller vad tror ni själva händer om ni rensar enligt detta?!?
Ni kanske till och med har någon bra erfarenhet av Feng Shui? Tell me, i så fall! :)
Kortfattad text om Feng Shui kan du läsa b.l.a. här:http://www.fengshuistockholm.se/sid2.html
Finns en hel del böcker att låna på biblioteket om man är mer intresserad.
T.e.x: klassikern "Rensa i röran" av Karen kingston.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0