100% ekologisk flytande tvål


Vermont Soap Organics Aloe castile liquid soap

Innehåll:
Förtvålad ekologisk Kokosolja (Cocos Nucifera), förtvålad ekologisk Jojobaolja (Simmondsia Chinensis Seed Oil), förtvålad ekologisk Olivolja (Olea Europaea), ekologisk Aloe Vera och Rosmarin extrakt (Rosmarinus Officinalis) Inget annat.

Den här tvålen hade jag rätt höga förväntningar på när jag köpte den för ett par år sedan.
Hade både läst och hört om hur bra och mild folk tyckte att den var till precis hela kroppen och håret, vilket så klart verkade väldigt lovande.
Har inte blivit av att resencera den förrän nu, men jag minns mycket väl hur den var så....
Första intrycket av tvålen var:
En väldigt rinnig och därför svårdoserad tvål...nästan lika rinnig som vatten..
Hade den haft en pump hade det kanske funkat lite bättre, men nej inte i vanlig snäppkork som den har.
Doften
Valde den oparfymerade varianten , men den hade ändå en lukt...en otrevlig sådan...svår att beskriva dock.
Mild? 
Knappast, jag skulle nog säga att det är en av de mest uttorkande naturliga tvålar som jag har testat..
Kändes uttorkande på både händer och kropp.
Håret då...
Ehe...vilket skämt!
Håret blev både strävt och jätteflottigt på en och samma gång hur mycket jag än försökte skölja ur tvålen.
Tog mig minst två hårtvättar där efter med schampo att få ur det här flottiga och kletiga äcklet :(
Finns det något bra med den då?
Ja, det skulle väl vara att den innehåller fina ingredienser och inga onödiga dåliga tillsatser och är gjord med 100% ekologiska ingredienser, vilket ju är väldigt ovanligt.
USDA-märkt dessutom.

Finns här om den trots min rejäla diss skulle kännas intressant ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0