Rödbetsläppar ;)

Så bra att ni kunde hjälpa till och har bättre koll på ricinoljefria läppstift än vad jag har :)
Tackar så mycket för tipsen!
Nu gäller det att bestämma sig bara och hoppas att nyansen stämmer någorlunda med vad bilderna på nätet visar...
Une beauty och deras läppstift som finns att kolla in på Åhléns och är 100% naturliga, hade varit ett solklart val om det inte hade varit för att de inte hade något läppstift i den färg som jag vill ha :(
Funderar lite på att göra eget trots allt, kan ju vara lite kul och dessutom billigare :)
Går ju att göra någon typ av läppbalsambas och bara blanda i röd järnoxid (vanlig färgkomponent som b.l.a. Dr Hauschkas läppstift innehåller) eller så gör man det enkelt och blandar i färgen i ett läppbalsam man redan har kanske?!?
Osäker på om det sistnämnda är möjligt, färgen kanske inte blandar sig och löser sig så bra då?!?
Järnoxid ska vara lätt att få tag på i järnaffärer för ca 30kr för 15 gram så :)
Idag gjorde jag något superenkelt, nämligen skar av en liten bit av en rödbeta och strök över läpparna några gånger, sedan lät jag det torka och strök sedan på ofärgat läppbalsam.
Ceriserosa läckra läppar gick jag sedan iväg till terapeuten i :)
Höll sig rätt bra i några timmar i allafall...
Någon mer som gjort något liknande, men med något annat? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0