Stopp!

 
Nej! Jag har lurat mig själv alldeles för länge, men nu är det slut på det!
Jag kan inte äta choklad/sockerrika livsmedel på bestämda dagar eller tidpunkter som jag bestämmer och har kontroll över.
Jag är sockerberoende och för att kunna hantera det så småningom på ett bra sätt (hoppas jag) finns det inga mellanvägar, det enda som gäller är att sluta med skiten helt och hållet!
En alkoholist kan ju inte bestämma att den "bara" dricker ett glas vin varannan dag eller liknande.
Det handlar ju om en annan kemi i hjärnan än för den som inte har ett beroende, en ökad känslighet och en massa med signalsubstanserna att göra som fuckar upp det.
Well, det svåra med det här är ju att hålla ut i längden, är så jäkla rädd för hur jag ska må utan.
Inte bara psykiskt där det ju fyller en massa funktioner utan även fysiskt.
Jag använder det ju för att hantera fysisk smärta, för att orka när jag är alldeles för energilös också.
Tänk om jag kommer att ramla ner i den djupaste grop där allt bara handlar om bottenlös depression, förtvivlad gråt, hjälplöshet och total brist på att orka någonting!
Jag har ju varit där förut, aldrig mer vill jag vara med om den fruktansvärda skräcken.
 
Kör på nu i allafall....
Finns ju möten här i Stockholm i samma anda som AA för sockerberoende, kanske går på något sådant möte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0