Min mörka favoritchoklad

Inga mer tips på mjölkchoklad och annat sockerstinnt och ohälsosamt skit blir det i den här kategorin något mer.
Vill inte vara den som tipsar och lockar till sådant.
Det här är den mörka choklad som jag alltid återkommer till och har så gjort sedan jag upptäckte den för ett par år sedan.
85%-ig choklad av det ekologiska märket Vivani



Nej, det här är ingen jättebitter mörk choklad trots sina 85% kakao, det är faktiskt sant!
Jag tycker faktiskt att den är godare än de flesta 70%-iga choklader jag har testat.
Tunna stora rutor som blir härligt krämiga i munnen mmmmm :)
Att något så gott även har en massa hälsofrämjande egenskaper känns verkligen inte fel!
Kom i håg att inte äta den i samband med någonting som innehåller mjölk om du vill ha hälsofördelarna bara.
Finns bland annat på coop för 100gram för ca 24kr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0