Bortkopplad från mig själv...


Började med en ny medicin för en vecka sedan...
En medicin som en läkare föreslog för flera år sedan och som min gamla faster numera äter och får bra effekt av trots att hon är väldigt medicinkänslig precis som jag (och övriga släkten vad jag har förstått)
Mirtazapin är läkemedelssubstansen, men den går även under namnet Remeron (en tyngre och äldre antidepressiv medicin)
Kändes bra i början med den här, vilket är ovanligt att det gör med antidepressiva....brukar ju vara mycket värre i början annars.
Har sovit som en stock och kunnat gå och lägga mig tidigare än annars, vilket är guld värt och betyder hur mycket som helst för mig med mina sömnproblem och sena dygnsrytm :)
Men sen har det bara blivit värre och värre så här:

Borta, borta från min hjärna
Borta, bortkopplad från min kropp
Ångest och stress var finns ni nu?
Vart tog ni vägen ni två?

Känslor, mindre känslor helt klart
Vem bryr sig?
Jag försvinner bort, bort från allt
Bort från mig själv
Bort från allt dåligt
Bort från allt bra

Bortkopplad, bortkopplad, bortkopplad
Hela världen är någon annanstans
Var vet inte jag
Vem bryr sig?!?
Inte jag i allafall.

Eller jo, så här vill jag inte va!
Mirtazapin, det här är du!


Till råga på allt så är "psykfolket" på semester nu, så inte sjutton kan jag snacka med dem om det här :(
Så, nu minskar jag "skiten" till hälften och ser om jag kan stå ut med den i ett par veckor så tills min psykkontakt är tillbaka.
Idag känner jag mig helt yr och vinglig på ett hemskt sätt dessutom.
Var på Silversmidet i går och fick frågan "Var försvann du i väg bort nu?" Det säger ju en hel del om hur jag försvinner bort när till och med andra märker av det :(
Jag kan förstå att det här måste vara en väldigt praktisk medicin för folk som är inlagda länge på psyket.
Patienterna måste bli väldigt lätthanterliga för personalen då...hrmmm :(
Eller ja, alla blir ju säkert inte som jag...
Läskigt är det i allafall.
Vad jag hatar mediciner egentligen, vill inte ha en enda, men klarar mig heller inte utan!
Fuck it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0