Ansiktsrengöring från I+m Natur

I+m Natur Age-Protect rengöringsmjölk
 
Ibland är det inte lätt att recensera en produkt, just denna är en sådan trots att jag använt upp en hel förpackning och påbörjat en ny.
Fast det kan mycket väl bero på att jag tror mig ha hittat min  favoritrengöring för livet under tiden.
Återkommer till den i ett annat inlägg ;)
Den här rengörinsmjölken är ganska tjock och härligt silkig, precis så som jag vill ha det!
Till skillnad mot den doftfria rengöringen i samma serie som var tunnare i konsistensen.
En bra och hygienisk pumpförpackning kommer den i precis så som jag vill ha det också! :)
Doften är ganska söt och en aning syrlig och svår att beskriva, den faller inte riktigt i min smak även om den inte är jättestörande eller stark på något vis.
Rengör milt och bra och efterlämnar huden helt ok utan att den blir uttorkad.
Kanske är det det att jag inte tycker att den rengör min hy tillräckligt djupt som gjort att jag inte är så förtjust i den som jag var i från början?!? Tror det.
Så jag skulle nog säga att det här är en mild och bra rengöring för de flesta som inte behöver en rengöring som går lite djupare för att hålla pormaskarna lite mer borta.
 
Ingredienser: VATTEN, ALOE VERA*, AVOCADOOLJA*, KOKOSOLJA*, FÖRTJOCKNINGSMEDEL, VEG.GLYCERIN*, FETTALKOHOL, FETTVAX, SÖTMANDELOLJA*, XANTHAN, SHEASMÖR*, E-VITAMIN, DENAT.ALKOHOL*, RINGBLOMMA*, KOKOSGLYCERIN, PARFYM**, CITRONSYRA, FYTINSYRA, CITRONELLOL**, GERANIOL**, LIMONENE**, LINALOOL**
(*) från ekologisk odling
(**) från äkta eteriska oljor
 
Kan köpas här bland annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0