Slutat med Mirtazapin

Jo, det gjorde jag helt för fem dagar sedan, innan dess körde jag hälften i en vecka...så det blev en liten nedtrappning.
Den hjälpte mig helt klart att sova bättre, minskade ångesten mycket och lugnade helt enkelt ner mig en del..
Men, sen märkte jag ju som jag tidigare har nämnt att jag började gå upp i vikt och det ledde verkligen bara till en massa ångest och fick igång en massa gamla besattheter runt mat och träning på ett tvångsaktigt sätt.
Vägde mig hemma hos brorsan för några dagar sedan (har ingen egen våg eftersom jag vill undvika att väga mig för ofta) och det visade sig att jag gått upp hela 4kg under den här korta tiden jag haft Mirtazapinen (ca 5 veckor)
Jag som har svårt för att gå upp i vikt annars!!
Jag vet att jag inte är fet ändå, men jag känner mig verligen fet, särskilt om magen!
Är inte van vid att ha en sådan mage :(
Tur för mig att det blivit varmt ute nu, för jag kommer bara i ett par av mina byxor nu, kjolar och sådant är ju lättare.
Hmm ja, nu hoppas jag bara att det inte tar särskilt lång tid att bli av med de här kilona...
 
Är nu inne på att trappa ner Cipralexen helt (eller åtminstone nästan) och börja trappa in Voxra samtidigt.
Blir tidigast av i början av Augusti eftersom min behandlingsansvarige har semester mest hela tiden..
Har fått höra om en till ADHD-nisse (förutom hon i min ADHD-grupp) som har börjat med den för några månader sedan och fått bra effekter av den.
Personen hade blivit lugnare, kunde koncentera sig bättre och sov bättre bland annat! :)
Så, det hoppas jag ju på!
Är det någon som har erfarenhet av Voxra förresten??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0