Mirtazapin i lite mer än en månad

Hmm ja, så lång tid har det gått sen jag började med den....
Har väldigt svårt för att utvärdera den trots att jag ätit den så länge.
Vilket bland annat beror på att jag ju lagt av med socker samtidigt.
Det är ju mycket möjligt att jag hade mått sämre med sockerstoppet utan Mirtazapinen?!?
Sömnen är i allafall bättre av medicinen, lättare att gå och lägga mig i bättre tid på kvällen, men har skitsvårt för att komma upp på morgonen vilket har lett till att jag bara har varit på sykursen som jag går två förmiddagar i veckan vid ett par tillfällen och då kommit när hälften av tiden redan har gått! :(
Samma sak när det har varit andra tider att passa tidigt på dagen, har för det mesta inte funkat alls!
Well, har nog blivit lite bättre de senaste dagarna, hoppas bättringen inte är tillfällig bara...
Tycker annars att jag inte är lika stressad/uppvarvad eller har lika mycket ångest som jag bruar ha :)
Men det kan ju också bero på att jag har ett jämnare blodsocker = jämnare humör på grund av sockerstoppet!
Hmm ja...
Har de senaste dagarna märkt att jag har gått upp i vikt med, något som bekymrar mig och ger mig ångest.
Nä, så får det inte fortsätta!
Även om en vanlig biverkning av medicinen är just viktuppgång, så behöver heller inte det bero på medicinen utan just det, sockerstoppet!
Eftersom jag vet med mig att jag har ätit både mer och fetare mat sen jag slutade med socker.
Well, får försöka skärpa mig med den biten...
Får förhoppningsvis träffa en läkare om 1-2 veckor för att utvärdera medicinen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0