Nu ska de banne mig ske!



Lika bra att skriva nu när det finns något positivt
att skriva om för en gångs skull typ...
Var nyligen på ett ställe och snackade med en trevlig träningsinstruktör och bokade en tid för samtal runt att börja träna (främst styrketräning som jag aldrig egentligen har ägnat mig åt))eftersom jag har ett FaR-recept (fysisk aktivitet på recept) i från sjukgymnasten på psyk och verkligen en gång för alla vill komma i gång på allvar efter så jäkla många år utan träning efter utmattningen och det.
Med allvar menar jag inte att jag ska börja vrålträna eller något sådant, nej nej nej det funkar inte, min kropp har inte den orken alls och även om jag hade haft orken så hade det troligtvis bara lett mig käpprätt åt h-vete in i träningsnarkomanin igen.
Nu handlar det om att bygga upp kroppen och förhoppningsvis minska den kroniska smärtan i axlar och nacke, orka mera och sova bättre t.e.x...
Känns i allafall jäkligt bra efter att ha snackat lite med den här snubben :)
Tyvärr är det inte han jag har en bokad tid med...får vänta två veckor innan jag tidigast sätter i gång eftersom den bokade tiden är då....hoppas jag inte bokar av och har mig nu bara...(har hänt förr kan jag säga)
Så är det, wish me luck! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0