På jakt efter ny ansiktskräm

Att hitta en bra ansiktskräm är aldrig lätt när huden är krånglig som min.
Är det inte det att jag inte tål krämen, så är det att den ger mig pormaskar/oren hy/stora porer, eller så är den för fet , eller så återfuktar den för dåligt.....
Ungefär så brukar det se ut :(
 
Först och främst gäller det ju att hitta en så ren och obehandlad kräm som möjligt, inte ens det är busenkelt om man inte har rätt mycket koll på ingediensförteckningarna och hur vissa ämnen är utvunna/bearbetade.
All naturkosmetik är ju tyvärr inte lika ren.
Efter att ha läst på, googlat och haft mig en hel del under flera år tycker jag mig ha fått rätt bra koll och har därför blivit en ´petig en, går verkligen inte på vad som helst!
Sen får det inte kosta hur mycket som helst heller eftersom ekonomin är begränsad.
Ja, lätt är man inte att göra nöjd ;)
 
Det bästa av allt är ju när det finns prover att få, många företag skickar ju till och med generöst med prover gratis om man ber snällt!
Annars får man ju ofta prover i hälsokostbutiker, Kicks m.m.
Sen finns det ju även de som har en "Nöjd kund garanti", d.v.s. är man inte nöjd med produkten man köpt får man pengarna tillbaka! :)
När jag pratade med representanter för Rosenserien en gång, nämnde de att de har en sådan policy, vet dock inte om det står på deras hemsida?!?
My Havtorn är jag 100% säker på att det har detta, det står tydligt på deras hemsida under frågor och svar.
Så länge man inte har använt mer än hälften av produkten så får man pengarna tillbaka om man inte är nöjd! :)
Just My Havtorns ansiktskräm är jag väldigt nyfiken på just nu, har läst många fina resencioner av den, tydligen har den funkat bra för folk som både är känsliga, lätt får finnar m.m.
Frågan är väl kanske om den är lite för tung och fet att använda redan nu?
Tar gärna emot tips på andra ansiktskrämer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0